Mióta itt vagyunk Balatoncsicsón, azóta el akartunk menni a Hegyestűhöz kirándulni, de valahogy eddig nem jött össze. Vasárnap eljött a „nagy nap”. Reggel megláttuk, hogy nincs túl jó idő az előző napi vihar miatt, kicsit borús és hűvös volt, de kirándulni tökéletes. Délelőtt elindultunk kocsival(hátha nem bírjuk a 18 km-es túrát), útközben megálltunk az árokfői templomromnál is, majd nagyjából félúton leparkoltunk.

Árokfői rom

A turistaút az erdőn keresztül egy betonúton vezetett fel egészen a Geológiai bemutatóhelyig a Hegyestű bejáratához. A parkoló tele volt, rengeteg külföldi nyaraló is a kirándulás mellett döntött. A hegy oldalában található bazalt képződmények nagyon érdekesek voltak. A leomlott kődarabokból halmokat építettünk, de nem csak mi, már rengeteg magasabbnál magasabb oszlop volt a hegyoldalban.

Kőoszlopok

Megpróbáltunk felmászni a sziklafalra több-kevesebb sikerrel (bár szerintem azt nem szabad). Felmentünk a csúcsra is, ahonnan a kilátás magával ragadó volt. Az idő is kitisztult, a déli part és a tanúhegyek is nagyon szépen látszottak. Hogy valami fárasztó is legyen a dologban, még tettünk kisebb kört a hegyoldalban a pincék mellett. Nagyon szép házak és illatos szőlők mellett sétáltunk el (persze nem bírtuk ki, hogy ne kóstoljuk meg). A végére már nagyon meleg lett, el is fáradtunk rendesen a túrában, körülbelül 10 km-t így is megtettünk.

A Hegyestű

Délután áthívtak minket focizni Óbudavárra. A fiúk kilencen voltak, így nem volt teljesen igazságos csoportbontás, de nem is az a lényeg, hanem hogy nagyon jól szórakoztak. A meccs végeredménye 8-5 lett. Amíg a fiúk játszottak, a lányok és a kisebb gyerekek a játszótéren voltak és sütiztek. Nagyon örültünk a meghívásnak, jó hogy végre egy közös sportos program is létrejött.