Elérkezett július 23, a szakmai gyakorlatunk felénél járunk. Az elsődleges célunk az volt, hogy megismerjük a Nivegy-völgy falvait, lakóit, látnivalóit, fellendítsük a Nivegyház életét és az egyetemen tanultakat a gyakorlatban alkalmazhassuk.

Az elmúlt 6 hétben rengeteget kirándultunk a környéken, sok új embert ismertünk meg és néha pihenni is volt időnk.

Többfelé kirándultunk a környéken, elsőként a szentalfai mosót néztük meg, egy másik alkalommal pedig egy rejtett patak mentén sétálva felfedeztük a régi vízimalmot (szintén Szentaltalfán) és egy titkos edzőpályát is találtunk az erdőben.

Edzőpálya az antalfai erdőben

Felmentünk a balázshegyi templomromhoz, ahonnan gyönyörű kilátás nyílik a Nivegy-völgyre és a Balatonra, ezért is gyakran tartanak itt esküvőket. A rom mellett megtaláltuk a balázs-hegyi levendulást, ami nem nagy, viszont kicsi, mégis különleges gyöngyszem a hegyen.

A balázshegyi templomrom

Annál nagyobb a levendulakínálat a Dörgicsei Levendula Majorban. Már messziről lehetett érezni a tömény levendulaillatot. Ildikó, a major tulajdonosa körbevezetett minket a birtokon, ahol a több mint 30 fajta levendula mellett fűszer- és gyógynövényeket is termesztenek, az ízlésesen berendezett boltban pedig rengeteg kézműves termék és gyógykészítmény közt válogathatunk.

A Dörgicsei Levendula Major

A Nivegy-völgytől távolabb is csavarogtunk, elmentünk a révfülöpi kertmoziba, Kapolcson a Kapolcska fesztiválra, Taliándörögd mellett az Imádi-dombon részt vettünk a szentivánéji tűzgyújtáson, megnéztük a somlói hegyet, és rendszeresen látogattuk a zánkai strandot és a szepezdi fagyizót.

Mindezek mellett több helyi pincével és más vállalkozásokkal is megismerkedtünk, mindenhol nagyon barátságos fogadtatásban volt részünk.

A Nivegyházban önerőből egyelőre a gyerekeknek sikerült programokat szervezni. Hetente van társasklub és kölyökmozi (kölyökmozi lesz augusztusban is, várjátok az új plakátokat!), ami kezdetben csak kevés gyerek érdeklődését keltette fel, viszont az utóbbi alkalmak egyre sikeresebbnek tűnnek.

Társasklub új rekord - 15 fő

A GetCloserConcerts-nek köszönhetően már volt egy sikeres színházi est a Nivegyházban, ahol mi is kivettük a részünket a szervezésből. Reméljük, a jövőben is készülnek hasonló előadásokkal.

A színházi estre büfével is készültünk

Az elmúlt héten a Dobosi Pincészet 4 alkalommal, Hollósy Zsombor borász pedig Szabó Bálint sajtmesterrel karöltve tartott itt kóstolót. Ennek nagyon örültünk mi is, hiszen fontos célunk, hogy elsősorban a helyi vállalkozók vegyék igénybe a Nivegyházat rendezvényeik lebonyolítására.

Az elmúlt pár napban nagyon sokan fordultak meg nálunk.

Augusztusban mi is tervezünk néhány kulturális programmal egybekötött borestet tartani, ezekről infót szintén a facebookon, a www.nivegyhaz.hu weboldalon és plakátjainkon szerezhettek.

Összességében eredményes másfél hónapot zártunk, a jövőben tervezzük a Nivegyház rendezvénytermének hirdetését, egy brossúra kiadását és a helyi szolgáltatók látogatását.